ページ

2016年3月19日土曜日

カウアイ島(3) ハエナ Kauai Island(3) Haena


北端の町ハエナ(地図8)には、洞窟が三つあり、これはマニニ・ホロ・ドライケーブで高い垂直な崖に今にも押しつぶされるような間口の広い洞窟です。
The northern end town, Hanae(map8), has tree big caves. This is Manini Holo drycave. Wide frontage is open and it looks it was crashed soon by high cliff.


天井が垂れ下がってきて、「もうもたない」といった表情です。.
The ceiling is hanging down as if cave says "I cannot tolerate any more'



閉所恐怖症気味の私ですが、勇を鼓して入ってみました。メネフネという小人が悪霊を閉じ込めたという所だけあって、薄気味の悪い場所で早々に出てきました。
このほか、水をたたえたウエット・ケーブが2つあるのですが、駐車場が満車であきらめました。

余談ですが、ホテルでは朝食が取れないので、近くのゴルフ場のテークアウトの店に行きました。
ターキーサンドはすぐわかったのですが、「フルーツ・プレート」がどうしても通じません。書いてくれというので「fruit」と書くと、「オー!フルーツ」と解ってくれました。そこで「イエス!フルーツ」というと
下唇をかんで口をとがらせて「fruit」の発音を教えてくれました。可愛い女性でしたが、「girl」が通じなかった時以来のショックです。
I little bit suffer from Claustrophobia but called up my courage and entered inside, A legend told, Menefes, a dwarf shut the evil spirit up here, because of  weird air, I retired soon. There are two caves filled with water but parking lot was full so I did not visit.

By the way I could not take a breakfast in hotel, I went to shop and ordered turkey sandwich and fruit plate. But a saleslady cannot understand fruit. She asked me to write it so I did. She said "Oh! fruit" so I said "Yes fruit". She taught me how to pronounce "fruit". "bite lower lip and point your lip and say fruit". I guess she heard my "fruit" is "huluts". Charming lady indeed, but I got shock same as I said "girl" but someone could not understand.
Thank you for your patience to try to understand my bad Japanglish.

0 件のコメント:

コメントを投稿