ページ

2016年3月19日土曜日

カウアイ島(2)プリンスヴィル Kauai Island(2) Princeville


カウアイ島は一周する道がありません。西周りの終点カララウ展望台から東回りの北の果てに近い、宿泊地のプリンスヴィル(地図7)まで、直線距離では20Km(6)ちょっとですが、来た道を戻って125km走らなければなりません。そのうえ、ハワイでは珍しい交通渋滞がリフエとカパア(1,9) で起こりました。45分ぐらいだったでしょうか?東京で渋滞には慣れているはずの私ですがかなりイライラしました。
ホテルを予約したはずでしたが、コンドミニアムで、ソファーを引き出してベッドにするのだと気づくまでにちょっと時間がかかりました。ベッドがないとフロントに文句を言うところでした。
There is no rout in Kauai to go around the island. The end of the west road, observatory of Kararau, to the near the end of the east road, Princeville,(map7) stay to-night, is only 15 miles(6) as the crow flies, but I have to drive 80 miles including going back same road. Besides traffic jam occurred at Lihue and Kapaa.(1,9)




大きなホテルなのにレストランがなく、バールームで軽食で飲むか、タクシーでレストランに行くか、マーケットで食料を仕入れるかという選択肢です。一日で島を一回りし、夕暮れのベランダで、本当においしいお酒を飲みました。
It is big Hotel but no restaurant in it. So tree choice if I want to take dinner, to drink with snack in a barroom, to go some restaurant by taxi or to buy food at supermarket. I took wonderful Maui bear at the bar terrace at twilight.




麻ホテルの庭を散歩していると、向こうからトコトコやってくる鳥は、珍しい保護鳥のネネです。彼らも保護されているという自覚があるのか全く人を恐れません。どんどん近寄ってきて、写真のために立ち止まってくれました。
I took a morning walk in garden, I saw two birds toddling. Those are Nene, Hawaiian symbol bird. They have self-awareness of preservation so do not fear of human. They came closer and stopped to take pose of photo.


半島の向こうは、道がない最果ての地です。風が強い日でした。
Beyond that peninsular is the remotest land with no road. It was a windy morning.


海岸では3人ばかりの人が木の葉や波に打ち上げられたごみを片付けていました。こうやって美しいリゾート地の海岸ができています。
Tree men gathered garbage and leveled the sand by machine. Thus resort beach keeps beautiful.

0 件のコメント:

コメントを投稿