ページ

2011年9月10日土曜日

アカカの滝、虹とキス Akaka fall with rainbow and kiss

アカカ・フォールのすぐそばに、カフナ・フォールというこのまがくれに見える滝があります。視界を妨げている木の枝を剪定したら、さぞかしいい滝なんだろうなと思わせます。
ところで、公園の駐車場が有料になりました。 $5です。駐車場の手前の道端に置くと$2です。ちょっとせこい感じですが、でも公園がきれいに保たれるなら良いかとも思います。
Near the Akaka fall there is another fall named Kafuna Fall. I thought if trim trees around the fall, we can see one more wonderful fall.
By the way parking was charged recently. $5 in parking lot and $2 roadside. Little bit stingy but these money used to keep the park clean it is worthwile. 
お金を払ったせいか、今日の滝は水量豊かで、しかも二重の虹まで 架けてくれました。ヒロ市内のレインボウ・フォールでは見たことがないのですが。
Because of paying fee, the fall was plenty of water and double rainbow appeared. I have never seen the rainbow at the Raibow-Fall in Hilo.
滝つぼのクローズアップです。
It is the close-up of the basin.
近くで、カップルが手を伸ばして自分のカメラでキス・シーンを取ろうとしていたのですが、上手く撮れていないようなので、撮ってあげました。私のカメラで撮ってもいいかと聞くと、”シュアー”といってくれたので、この写真を撮りました。彼女が「あなたも私にキスをするか?」 ”シュアー”といおうと思っていたのですが、そうは聞いてくれませんでした。もっともすぐそばに私の奥さんがいましたから・・・
This couple wanted to take picture of kissing by stretching out his arm with own camera, but they could not take picture well. So I took it with his camera. And I asked them " May I take the same scene with my camera" She said "Sure!" So I took this. And she said to me " Do you kiss me and take photo like this?" I intended to say "Sure!" But she did not say so. Anyway my wife stood by me!!!

0 件のコメント:

コメントを投稿