ページ

2011年5月26日木曜日

名も無き滝 an obscure fall

地図を見ていたら「クラニアピア滝」という表示があったので行ってみました。ヒロからこんな道を登っていくと
I found a waterfall named "Kuraniapia fall" in the map, so I went to there. I climbed such gentle slope road from Hilo.Back ground is Hilo town. 
小さいけれど立派なホテルがあり、その傍に滝がありました。
There was a little but fine Hotel end of the road and the water fall was beside it.
この小道はホテルの土地の中にあるとみえて、宿泊客以外は立ち入り禁止と書かれていました。
This path was in the private property of this hotel, so there was a post "No trespassing except the guest of this hotel"
チャーミングな女性に交渉して入れてもらいました。とてもチャーミングな滝です。
I negotiated a charming lady and got permission. The water fall was also a very charming!
ホテルからヒロ空港と市街が見えます。ちょっと忘れましたが、そこそこの値段のホテルでした。
We can see the Hilo Airport and town from the hotel. I forgot the price of this hotel exactly, but it was little bit expensive.

0 件のコメント:

コメントを投稿