ページ

2010年12月16日木曜日

スパイダーマンの椰子の実取り spiderman cut off the coconuts



公園の椰子の実を、危険防止の意味から除去する作業は、私の関心の的でしたが、遂にその現場を写真に撮ることができました。これは椰子の木から椰子の木に移っている場面で、まさにスパイダーマンさながらです。
I have a particular concern to take photos of work to clime palm tree and take off coconuts, from the meaning of risk prevention. At last I met it and had a time change to telephoto lens.
This scene is just moving to palm tree to another one, exactly spider-man he is.

椰子の実を一房切り落としました。まだ若い実です。同じ要領で葉っぱも切り落とします。かなり重量があるので危険だからです。
He cut off one bunch of coconuts that are still young. He leaves fronds in the same way, because these are also very heavy.


高いところから落ちるので、かなりの音がします。なるほど、これが頭に当ったら大変です。
Fall from a high place, so these make considerable noise. Indeed if these hit to head one might be seriously hurt.
靴につけたこの爪を幹に食い込ませて体を持ち上げていくそうです。それにしても20m以上も高いところでやる作業です。見ているだけでも身がすくみます。
椰子を割ってミルクを飲ませてくれました。あまりおいしくないけれど、腎臓にいいそうです。
To clime the palm tree stick this spike into the trunk and lift body by foot and arm. He works higher than 20m, it is very fearful for me just looking.
He cut the coconut and gave me coconut milk. He said it is not tasty but good for kidney.

0 件のコメント:

コメントを投稿