ページ

2014年6月29日日曜日

F22戦闘機 Fighter F-22


私のコンドーの通路側から見た景色は 、こんな感じです。スコールが見えています。これはかなりのスピードで移動しますので、ザアーと来たかと思うと、またカンカン照りになったりします。
池の向こう側はヒロ空港です。
This is the view from my apartment of passage side. You can see the squall cloud. It moves very quick so soon after heavy rain the sun blazes up. It is the Hilo Air Port beyond the pond.


いつも乗っているハワイアン航空がこんな感じで飛び立ちます。日本に帰る友達を見送るため手コンドーからを振ったのですが、反対側の席で見えなかったそうです。
The plane of Hawaiian Air Line I am usually boarding takes off like this. I waved hand from this passage when my friend went  back to Japan but they could  not see it because they seated opposite side.


ある日、ものすごい轟音に驚いて飛び出すと、見たこともないような戦闘機が、タッチ アンド ゴーを繰り返していました。
Someday I was very surprised by the terrible sound. Those were the Fighters training sound, touch and go.



三機の編隊です。この写真を、日本火山の会の友人で、飛行機マニアの大石さんに見せたら、すぐF-22だと教えてくれました。以下は彼の解説です。
Tree fighters, I have never seen such weird plane. I sent these photos to my friend Dr.Oishi. He is the member of Japan Volcano Lovers Association, and also maniac about air plane. He soon taught me, these were fighter of F-22.



「増槽(燃料タンク)を両翼に装備しているF-22は初めて見ました。
航空自衛隊の次期戦闘機として、日本がアメリカから購入しようとしましたが、あまりに高性能で価格が飛びぬけて高く、またそもそもオバマ大統領が禁輸措置をして、さらにアメリカ国内でも高価格過ぎて調達をやめてしまったため、生産されなくなってしまいました。日本はかなり根気よく購入を打診しましたが、結局断念しました。」
「ホノルルのヒッカム空軍基地で実戦配備されています。昨年ハワイに行ったとき、ホノルル空港で旅客機の窓から見えました。ヒッカム所属機がヒロ空港で訓練していたのかもしれませんね」 とのことでした。
He taught me
"It's  my first time to see the F-22 with spare fuel tanks.
The Air Self-Defense Force of Japan once wanted to buy them, but it was so expensive, furthermore President Obama ordered of embargo because of so much secret and high technology, they gave up to buy after long and patient negotiation. US Air Force also stoped to purchase because of high cost."
"These are deployed at Hickam Air Force Base in Oahu isl.. I saw them from the window of airplane at Honolulu Air Port when I went to Hawaii last year. I think these are the planes of Hickam and training at Hilo Air Port"

超高性能のステルス戦闘機をまじかに見れて幸運でしたが、こんなに小さな民間空港で、すさまじい音とスピードで発着(着発)訓練をするとはちょっと驚きです。ハワイアン航空の写真は訓練の合間に飛び立ったものです。
I was so luck to see the high performance plane such near distance, but I was amazed to see touch and go training at small civilian air port with terrible sound and speed.
The photo of Hawaiian Air was take off in the middle of this training.

0 件のコメント:

コメントを投稿