ページ

2014年6月24日火曜日

カールスミス公園 Carlsmith Beach Park


私のコンドーのすぐそばは、カールスミス・ビーチ・パークという素晴らしい公園です。この写真は、たまたま屋根に上がれた時に撮ったものです。
Near my apartment there is a wonderful park named Carlsmith Beach Park. This photo took from the roof of the apartment.



入江で波も静かで、シュノケールにはもってこいのところで、土日は家族連れがたくさん来ています。
The place forms an inlet, and wave is very calm so it is good spot of snorkeling. On weekend it was crowded with many families.


海中を撮るために、防水カメラを買いました。 買値は12,000円といったところで、水中10mまではだいじょうぶです。
To take the photo of submarine I bought a waterproof Camera, it is not so expensive, about $120, but 10m water resist.



そこで、水中写真を…眼鏡が必要な私は、ファインダーをよく見れないのでなかなかうまく取れません。上の写真には、魚が写っていますが、偶然です。
I took these photos but it was very difficult for me to see finder in the sea because I need glasses. I took fish by accident.


ただ、海に持って入れるので、海の中から岸を見た写真が取れます。建物は私のコンドーです。
この日は大潮で、潮はかなり引いています。クリックして写真を拡大し、手すりに注目してください
But I could bring it in the sea so I took a picture of shore from the sea. White building is my apartment. This day was a season of the spring tide so very big ebb tide. Click the photo to enlarge and attention to the handrail.
 
 
満ち潮のときはこの状態ですから、そうとう引いているのがわかると思います。
This is a photo at high tide. You can see the difference of high and ebb.
 

東側に向いているので、真っ赤な夕陽はみえませんが、なかなか情緒のある夕暮れです。東京近辺でしたら、恋を語らう二人連れでいっぱいになりそうですが、ここではそんな二人を見たことがありません。
It is facing east so we cannot see red sunset  but it has a great deal of atmosphere. If it is near Tokyo, so many couples gather and have a nice conversation but I have never seen such a couple here.



0 件のコメント:

コメントを投稿