ページ

2011年11月13日日曜日

おススメのホテル The hotel I recommend

秘密のビーチに寄った日は、キャプテンクックにあるマナゴ・ホテルに泊まりました。一番高い部屋が一部屋二人で$65で、ケアラケクア湾を一望できる部屋でした。まずまずの部屋でした。このホテル自慢の和室($75)は、チラッと見た感じでは、木賃宿、畳が擦り切れていました。
After visited the secret beach I stayed Manago Hotel at Captain Cook town. The most expensive rooms were $65, from there I could see Kealakekua Bay beneath. It was not so bad for its price. But Japanese room,$75, this hotel proud of it was just a flophouse room, Tatami-mat were worn out.
驚いたのは、レストラン。ホテルのレストランというよりは、日本の場末の食堂という感じです。
The restaurant of this hotel surprised me. It was like a student's dining hall.
そして、$8のポークチョップ。この食堂の自慢料理です。大きなどんぶりにご飯が山盛りと、煮豆、マカロニサラダ、そして豆腐が入った温野菜が山盛りに。大きなポークチョップはいい味でした。妻は、チキンソテーを注文。悪くなかったようです。 メインディシュはどうやら食べましたが、他のものは半分も食べられませんでした。横目で他のテーブルを見ていると、お年を召したご夫人を含めて皆完食していました。
This pork chop was $8, with heaping bowlful of rice, boiled beans, macaroni salad and warm vegetables with Tofu. Pork chop and chicken saute that my wife ordered were very good we ate them all but other dishes could not eat half. I looked sideways at the another tables I found even very old and thin lady ate whole dishes.
食堂は満員に、ほとんどが地元の人でした。立っているのは、我々の注文の相談に乗ってくれた親切で陽気なウェイトレス。
The restaurant was full with the local people, not lodgers.The standing lady was a cheerful waitress who assisted us for order.

0 件のコメント:

コメントを投稿