ページ

2010年10月30日土曜日

カラパナ溶岩流 Lova flow at Kalapana

友人よりこのブログの冒頭の写真の所は簡単に行けるか問い合わせがありました。 かつては駐車場から15分のところから見えたのですが。
この記事はその問い合わせに対する答えです。
新しい溶岩流が押し寄せてきました。
My friend asked me that is it easy to see the view of the picture at the top of this blog. At that time we could go to the point only 15minutes from the parking place.
But now, following is the answer to this question.
New lave flow has been surged in this area.





今も押し寄せています。
It is surging now.

その結果、かって駐車場があった手前からこのような溶岩でふさがれてしまいました。撮影したポイントに行くには明るいうちにこの溶岩の上を多分30分以上歩いていかなければならないでしょう。写真を撮るには暗くなってからなので、暗い中を歩いて帰ってこなければなりません。
私もまだ行っていません。今度行き方を調べてみます。
As a result, the parking place and road were buried with thick lava. So we have to walk over 30minutes to go to the place taken of this picture.
And it is very lough ground so we go there while it is still light but to take photos of red lava we have to wait until dark and go back the same way in the dark.
I have never been there so I'll examine how to go there.

0 件のコメント:

コメントを投稿